Åsmund Stevnebø Kaale (11) beit tennene saman og håpa på det beste då han passerte hoppet i Holmatun Grand Prix laurdag.

God glid i «Holmatun Grand Prix»

Det var både fart, dramatikk og godt oppmøte i Øystese då Holmatun AS inviterte til kassebilløp laurdag.

Publisert Sist oppdatert

Åtte kassebilar med sjåførar mellom 8 og 21 år stilte til start då «Holmatun Grand Prix» vart arrangert for fyrste gong. Og det vert garantert ikkje den siste, ifylgje Morten Garen i Holmatun AS.

– Eg er så nøgd! Me satsar på at dette er starten på noko moro, seier arrangøren.

Garen anslår at om lag 300 personar møtte opp for å sjå dei heimelaga doningane susa ned vegen langs Øysteseelva. Publikum stilte med både flagg og plakatar bak bildekka som markerte løypa frå Kvam ungdomsskule til Øystese idrettshall. Like før brua var det laga til ei utfordring: eit hopp.

Sjå biletserie frå arrangementet nedst i saka.

Blikka var lange då Johannes Laupsa-Borge (9) i «Black Pigeon» kom susande nedover vegen. Bilen, som truleg kan kallast ein gamal klassikar, vart bygd to år før sjåføren vart fødd.

Hoppet verka å vera meir utfordrande for kassebilane enn for sjåførane. Hoppet resulterte i nokre slitne bakakslingar, eit punktert dekk og ei kvelving, men ikkje eit einaste plaster vart delt ut. Dei fleste redda seg inn med kraftig ratting og eit stivt blikk.

Løpet var delt i to omgangar. Dei som trong det, fekk tid til å justera bilane i pausen, og alle stilte til start att etterpå.

– Bremsa pitte litt

Den yngste deltakaren – og den einaste jenta – var Emely Bjotveit Eknes (8). Ho stilte som nummer 7 av 8, og køyrde seg inn til ein tredjeplass i fyrste omgang – berre eitt sekund bak ein delt fyrsteplass. HF snakka med henne på veg opp til startområdet etter fyrste omgang.

Emely melde seg på løpet fordi ho hadde lyst. Det høyrdest veldig kjekt ut, synest ho.

– Var det moro?

– Ja!

Bilen «Fargerik Triken» har ho laga saman med far sin, Sjurd Eknes, og bestefar, Ingolf Eknes. Jobben har tydelegvis vore god. Ho slapp i alle fall unna justeringar i depotet før den neste runden.

Emely Bjotveit Eknes (8) og «Fargerik Triken» hadde full kontroll også etter hoppet.

– Bremsa du? spør bestefaren på veg opp att til startområdet.

– Ja, eg bremsa før hoppet. Men det var berre pitte litt, svara Emely.

– Du treng ikkje det neste gong, forsikra han.

Om nokon har fortalt henne at ho ikkje skal høyra på «besten», er uvisst. Emely passerte i alle fall målstreken på nøyaktig same tid i andre omgang, og heldt såleis på tredjeplassen. Kassebilen vann dessutan pris for å vera den sikraste.

Ny klasse neste år

Selmer Storholm og kassebilen «Gulrotbonden» sikra seg fyrsteplassen etter å ha køyrt inn tre sekund i andre omgang. Kassebilen som vann prisen for den finaste, var «Black Pigeon». Sjåfør Johannes Laupsa-Borge (9) hadde nemleg tørka støv av ein kassebil som vart bygd to år før han sjølv vart fødd. Med seg på laget hadde han «Torebesten» (Tore Fykse).

Konstruktøren bak «Black Pigeon», med Ford-merke framme, var ifylgje påmeldinga «onkel Jostein Reodor Fykse Felgen». Bilen var bygd av kryssfiner og «kjekt å ha-delar».

Olve Mæland og «Tempo Mæland» fekk pris for å vera den mest kreative kassebilen.

Fleire i publikum nemnde at no var det berre å setja seg ned og teikna bil til neste års løp. Då vert det ein klasse for vaksne òg, opplyser arrangøren.

Fyrst ut var Åsmund Stevnebø Kaale (11). Han var sjåføren bak kassebilen til utestaden «Tyst».
Verksemda gjekk for den enkle løysinga og kjøpte ein bil. Doningen er ombygd av Hardanger Vaktselskap med tanke på optimal aerodynamisk utnytting og maks toppfart, står det i påmeldinga.
Sjåføren innsåg truleg at farten var litt stor då han kom til hoppet.
Eit dekk punkterte i landinga, men det stoppa ikkje Åsmund.
Då det gjekk for tregt, sette han i verk plan B.
Med eigne krefter fekk Åsmund bilen i mål 33 sekund etter start.
Nummer to var «Tempo Mæland», med Olve Mæland (8) bak rattet.
Bilen er konstruert og laga av Olve og faren, Magnus Mæland. Kassebilen er bygd for fart og spaning, akkurat som sjåføren, står det i påmeldinga.
«Tempo Mæland» var like heil etter hoppet og kunne trilla i mål utan hjelp. Bilen fekk pris for å vera den mest kreative.
Den raskaste av alle var Selmer Storholm (9) og «Gulrotbilen».
Selmer har konstruert bilen saman med pappa Per Morten Storholm.
«Gulrotbilen» skal vera ein kassebil full av deilege gulrøter som står for ein støyt, ifylgje sjåføren.
«Gulrotbilen» passerte målstreken etter 27 sekund. I andre omgang køyrde han 3 sekund raskare.
Fyrst då Alan Prodan (12) kom køyrande i Hardangerfjord Hotel sin kassebil, fekk publikum kjenna skikkeleg spaning.
Farten var stor før hoppet, og det gjekk eit gisp gjennom tilskodarane då bilen landa litt skeivt.
Kraftig ratting var diverre ikkje nok til å få bilen i balanse. Sjåføren kom uskadd frå hendinga og var like blid.
Med hjelp frå konstruktøren bak doningen, pappa Hunar Prodan, kom Alan og bilen seg i mål. Etter ein del jobbing i pausen kom Alan sterkt tilbake i 2. omgang.
Johannes Laupsa Borge (9) kom køyrande i kassebilen «Black Pigeon».
Bilen vart bygt på Voss to år før sjåføren vart fødd av onkel «Jostein Reodor Fykse Felgen».
Johannes fekk prisen for finaste bil.
Her kjem Storm Eknes Heien (9) køyrande i «Karten».
«Karten» køyrde seg inn til ein 2.-plass samanlagt.
Det var ikkje mykje frykt å sjå i auga til Emely Bjotveit Eknes (8) like før hoppet.
I påmeldinga står det at bilen hennar, «Fargerik Friken», skal vera kjapp som eit lyn. Fort gjekk det.
Emely kom på 3.-plass samanlagt.
Eusebiu Amanalachioai (21) var den eldste og siste deltakaren. Han stilte til start med «Thunder beast», som er konstruert av sjåføren sjølv, Ola Sjovat Neteland og Gaute Øye Melstveit.
Laga med Labrador CMS