KOMMENTAR

Djervt og humørfylt

Russekullet er lite, men avgangselevane fekk mykje ut av kreftene.

Publisert Sist oppdatert

Lat det vera sagt: Eg gjekk til årets revy med ein dose skepsis bygd på enkel logikk. Er russane få, er det gjerne få som syng, dansar og spelar godt. Men det gjekk ikkje mange minutt før gjengen hadde overraska meg positivt.

Dei som har forfatta manuset til «Der ingen skulle tru at russen kunne bu», skal ha skryt. Den raude tråden, ei gruppe turistar – tidvis festleg i seg sjølv – som vert kidnappa av russen og send rundt i Kvam for å studera diverse lokale særtrekk og stereotypar, fungerte greitt som rammeverk. I opningsnummeret med trim for eldre med «Rørsle-Reidun» var den hyperpositive folkehelsekoordinatoren ubetaleleg parodiert av hennar eiga dotter, revysjef Andrine Kjosås. Inngangen lova godt og vart fylgd opp av eit livat songnummer til tonar av Gabrielle.

Dobbeltbookinga som førte til kombinert gravferd og Ballinciaga-konsert på Tyst, med Torbjørn Torsvik som ein fin prestetype, var oppfinnsam. Vorspiel og vinkveld for i tur og orden jenter (med pipestemmegutar i rollene) og mødrer baud på både fleire replikkar og ymse underhaldande dans. Ola (Ågot Sandven Ekaas) som kom ut or skapet – «eg er homofil og køyrer rosa bil» –, retta eit lite spark til dei trongsynte i grendene våre. Og Evelina Bu-Vik må nemnast. I rolla som mellom anna klassisk kvammakjerring med ætteboka som leiestjerne og spastisk, uforståeleg trønder på kjærleiksjakt var ho åleine verd ein god del av inngangsbilletten.

Det var jamt over ikkje veldig langt mellom høgdepunkta som kalla fram låtten. Dei litt pinlege og poenglause avslutningane av sketsjar som gjerne pregar slike revyar, var få i talet. Meir tradisjonelt var omfanget av underbukse- og alkoholhumor, men den slags toler dei som har vakse frå det ein dose av så lenge skodespelet er brukande og det dukkar opp ein og annan snurrig figur. Den tradisjonelle grunnmuren på lokale revyscener, «ta-på-deg-ei-gamal-trøye-og-snakk-breitt», dukkar framleis opp hist og her, men framsyninga ber i seg ein kime av von om at slikt snart kan vera historie. Det vart i det heile teke ein triveleg kveld. Tidvis skratta og applauderte folk så høglydt at ein knapt høyrde instruktør og hjelpar Siriann Lillevik le.

Skal ein amatør koma med råd til andre amatørar, må det vera å finna fram barberhøvelen. Nær to timar, pausen ikkje medrekna, er ein liten halvtime for lenge. Nokre av sketsjane kunne ha vore strokne utan at det hadde vore noko stort tap. Kvaliteten var etter mitt syn betre før enn etter pausen; ideelt sett bør det vera litt stiging i programmet. I tillegg sleit underteikna, sikkert på grunn av elde og tregleik, med å fanga opp ein heil del av det som vart sagt og sunge både på scena og i videoinnslaga. Slik gjekk ein del poeng fløyten. Innslaga på skjerm kunne med fordel ha vore både betre reint teknisk og litt kortare. Og til sist den obligatoriske kritikken: Folk svelgjer greitt ein dose bannskap der han høver og er elegant nytta, men vert det for mange av ukvemsorda, druknar dei i seg sjølve.

Likevel fekk altså skeptikaren seg ein på nasen. Nei, store songarar veks truleg ikkje ut av årets kull. Og ja, dei færraste hadde kome inn på teaterhøgskulen på fyrste forsøk. Slik er det og slik skal det vera i ein russerevy. Men mykje viktigare enn gode stemmer og store naturtalent er mot og innsatsvilje på vegen mot eit sams mål (i dette tilfellet: pengar til blåtur). Og det skal årets minikull jaggu ha: Skuleelevane kasta seg uti det, utan synleg blygsle og nervøsitet, med ei speleglede, eit humør og ein sjarm som smitta den smekkfulle og velvillige premieresalen frå fyrste nummer. Då får me heller leva med at all musikk var av det lånte og kunstige slaget dette året.

Det er monaleg tøffare å ta steget og visa fram noko du ikkje meistrar enn å framføra noko du kan inn og ut. Ikkje berre tok mange det lange steget – dei såg ut til å gjera det med frygd! Om ikkje det òg berre var solid skodespel, då.

Sjå bilete frå framsyninga her:

Sigurd Aksnes (t.h.) heldt styr på orienteringa då dei kidnappa turistane var på rundtur i Kvam. Frå venstre: Trude Gangdal, Alva Storemark Børve og Roar Eikedal.
Rørsle-Reidun sette hoftene til dei gamle i Strandebarm i sving. Frå venstre: Roar Eikedal, Mari Børve Rasmussen, Lisa Mundheim, Andrine Kjosås og Lars R. Hjartåker.
Russen opna forrykande og presenterte seg tydeleg.
Paret som kom på vitjing, oppdaga med hjelp av besteforeldra og ættarboka at dei var syskenborn. Det er ingenting å ta på veg for og heilt vanleg i Tørvikbygd, fekk publikum vita. Frå venstre: Evelina Bu-Vik, Kjell Andreas Nernes, Runar Jondahl Huagen og Annika Tufta.
Jentevorspiel med gutar i rollene. Frå venstre: Edward Einemo, Torbjørn Torsvik, Magnus G. Berg, Brage Byrkjeland, Eirik Kjosås og Heine Skaare.
På helsestasjonen oppdagar Petter – Johannes Valland Lyngset (i midten) – at han har fått klamydia. Tankane til jentene Eirik Kjosås (t.v.) og Magnus Berg spela, som hadde vore i nærkontakt med Petter, vart spela høgt over lydanlegget.
Runar Jondahl Haugen (t.v.) og Roar Eikedal spela fedrar som drøfta kor keisamt livet som småbarnsfar er.
Ola (Ågot Sandven Ekaas, i midten) kjende seg frigjord så han endeleg kom ut or skapet. Her i dans og song med Victoria Melcher (t.v.) og Andrine Kjosås.
På sesjon får ei jente (Sigrid Bruflat) ein rikeleg grundig sjekk av legen (Lars R. Hjartåker) – ei oppleving som var «spela og delvis opplevd» av Bruflat.. På venterommet sit Mari Børve Rasmussen.
Pubverten (Heine Skåre, t.v.) på Tyst er vertskap for både gravferd, nattverd og Ballin-konsert same dag for å tena mest mogeleg pengar. Her med Sigrid Bruflat, Eirik Kjosås og Torbjørn Torsvik.
Den nyktre, kristelege gjesten (Sigrid Bruflat) går til nattverd hjå presten (Torbjørn Torsvik) på Tyst. Presten har diverre lånt altarvin av puben.
I ein «relativt liten kommentatorboks» kommenterte Lars R. Hjartåker (t.v.) og Magnus G. Berg det som gjekk føre seg på scena i sketsjen om det triste livet til nerden Martin.
Heine Skåre viste både musklar og dansedugleik i samspel med mellom andre Torbjørn Torsvik (bak).
Nerden Martin (Nicklas Banay) prøvde seg på Torbjørn Torsvik då han skulle dansa sexy på revyen for å få ein russeknute, men på helst klønete vis.
Nicklas Banay (t.v.) og Torbjørn Torsvik slo fast at alt var betre før, ikkje minst kona. Fedrar kunne pryla borna utan konsekvensar.
Johannes Valland Lyngset vart omsverma og gnidd inn med olje i dagens mest lettkledde scene.
Jakta på kjærleiken. Programleiar Victoria Melcher intervjua finnmarkingen som jaktar på rein (Sigrid Bruflat, t.v.), ein trønder (Evelina Bu-Vik) og ein daling (Trude Gangdal). Sistnemnde konstaterte at i Steinsdalen må ein ta det ein får.
I «Byyygde» var typiske representantar for dei ulike grendene å sjå. Frå venstre: Annika Tufta, Anja Øvrevik Lofhus, Lisa Mundheim, Iben Marie Neteland Østebøvik, Victoria Melcher og Mari Børve Rasmussen.
Mødrene tok av på vinkveld. Frå venstre: Evelina Bu-Vik, Anja Øvrevik Lofthus, Trude Gangdal og Nicklas Banay.
Russejentene (Victoria Melcher og Alva Storemark Børve) meinte Liv (Sigrid Bruflat (t.v.) burde lufta høna. Det tok ho bokstavleg, med ekte høne frå Soldal på scena.
«Me e Rossvoll» song russen i felleskap.
Russepresident Ågot Sandven Ekaas takka alt frå scenearbeidarar til sponsorar for hjelpa.
Siriann Lillevik hjelpte russen med å koma i mål på skapeleg vis også dette året. For det fortente ho ein bukett.
Daniel Olsen og Jannik Huttenlocher tok seg av lyd og lys.
Laga med Labrador CMS